6/01/2015

Akcja motywacja! Wyzwanie 4 tygodnie | Tydzień #1

Akcja Motywacja!




A więc do wakacji zostało 30 dni czyli 4 tygodnie. Zapewne nie wielu z was pokusiło się o zadbanie o swoją formę wcześniej. Więc to ostatni dzwonek aby coś ze sobą zrobić i być w pełni zadowolonym z swojego ciała w te wakacje.
Proponuję więc nową akcję, "Akcję motywację" Będziemy uświadamiać sobie, że najlepszą motywacją jesteśmy my sami i to co robimy a przy okazji ćwiczeń będziemy gubić zbędne kilogramy czy rzeźbić sylwetkę.
 Nie będziemy skupiać się tylko nad ćwiczeniami, ale również nad jedzeniem czy naszą własną akceptacją.

Wiem, nie jestem trenerem personalnym, nie jestem absolwentem AWF'u czy dyplomowanym trenerem, ale układając swój plan ćwiczeń zauważyłam poprawę, więc dlaczego by się z tym nie podzielić? Jeśli jesteś chętna do podjęcia tego wyzwania, zapraszam do przeczytania serii postów przez kolejne 4 tygodnie. Wiadomo też, że przez 4 tygodnie za dużo nie zdziałamy, ale pomyśl 'to zawsze te 4 tygodnie pracy nad sobą a nie siedzenia przed tv w oczekiwaniu na cud z nieba'. A więc jeśli jesteś chętny do podjęcia się pracy nad sobą i przyłączenia się do mnie to musisz zaakceptować te kilka podpunktów, które będą dobrym początkiem wyzwania. 

Od dziś:
1. Zero słodyczy (Tak, Nutella też się do tego zalicza. Zastąp je warzywami i owocami)
2. Zero słodkich, gazowanych napojów. (Najlepiej tylko woda i herbata. Napoje gazowane to niepotrzebny cukier) 
3. Zero fast-food'ów. (Tutaj chyba nie trzeba nic tłumaczyć)
4. Zero podjadania pomiędzy posiłkami. (Między pięcioma, regularnie jedzonymi posiłkami!)
5. Zasada 'Nie jemy po 18.00' - wykreślić! (Ostatni posiłek jemy 2/3h przed snem)
6. Więcej ruchu! Z komunikacji miejskiej przerzucamy się na spacer czy rower.
7. Codzienne treningi. (Tak, jeden dzień robi różnicę i nie należy robić sobie przerwy bo będziemy musieli zaczynać wszystko od nowa.)
8. Pozytywne nastawienie (Aby lepiej się nam trenowało)
9. Wytrwałość (Beż tego daleko nie zajdziemy) 
10. Czerpanie przyjemności i satysfakcji z tego co robisz! (Bo nic nie powinno nas tak uszczęśliwiać jak satysfakcja z dobrej roboty) 


Pytanie, skąd pomysł na taką serię? Stwierdziłam, że skoro już robię coś takiego dla siebie to będę się tym z wami dzielić a może ktoś kto szuka motywacji przyłączy się do mnie i będziemy się razem wspierać. 


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Trening na ten tydzień (codziennie):

1. Rozgrzewka:
Do tego można dodać również jadę na rowerku stacjonarnym lub krótki trucht. + Rozciąganie

2. Ćwiczenia - 1 tydzień: Brzuch, Nogi:

3. Dla nieugiętych w ćwiczeniach: 

4. Rozciąganie 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

#1 Założenie na ten tydzień:
Przynajmniej 4 razy w tygodniu wybierz się na rolki, deskę, rower. 
(I tutaj już każdy według swoich upodobań, możliwości może wybrać to co lubi. Jeśli chodzi o długość to już twoja indywidualna sprawa. Będziesz jeździć tyle ile uważasz za potrzebne. To dodatkowy ruch do ćwiczeń który pomoże naszemu organizmowi jeszcze lepiej ćwiczyć) 
- Zapomniałam dodać, że wagę odstawiamy na bok. Ponieważ nie patrzymy na to ile ważymy a jak wyglądamy. Więc jeśli ktoś chce to może zważyć się dziś i odstawić wagę w kąt. Bo jak wiadomo: > klik <



------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

To chyba na tyle jeśli chodzi o pierwszy post. Wszystkie pytania możecie kierować na mojego Aska lub pisać w komentarzach. Również mój instagram, na przyszłe 4 tygodnie zostaje przejęty przez moje 'sportowe ja', więc w najbliższym czasie, będzie można znaleźć tam dużo, dużo zdjęć z moimi poczynaniami. Jeśli ktoś che się przyłączyć do akcji, może dodawać zdjęcia i tagować je hasztagiem #AkcjaMotywacjaMat wtedy i ja będę mogła zobaczyć wasze starania. 
W kolejnych postach pojawią się również inne pomysły na dodatkowe aktywności fizyczne. Będą również moje proponowane playlisty do ćwiczeń, dania, przekąski i wiele innych. Myślę, że tak jak w akcję z listami wkręci się w to sporo osób i razem będziemy osiągać cele! 
Do biegu, gotów, START!
Pozdrawiam serdecznie, wytrwałości! ~Mat










18 komentarzy:

  1. Mat kocham cię za tą akcje! W końcu duszę dupe zamiast oodkładać na jutro :D tylko nie wiem czy w polowie cwiczen nie zalicze zgonu

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł! Dziś spróbuje :)|
    nataliapfotografia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. ty patrz, a ja zawsze myślałam że jednak trzeba mieć chociaż ten jeden dzień w tygodniu na regenerację mięśni...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty No patrz. Jakos niektórzy nie potrzebują :)

      Usuń
    2. To, że nie odczuwasz takiej potrzeby, nie oznacza, że taki dzień nie jest potrzebny ;)

      Usuń
  4. Ty Anonimie patrz. Jeśli ktoś chce zbudować masę mięśniową to tak, najlepiej jakby robił sobie przerwy bo to wtedy wszystko się zaczyna dziać, ale jak ktoś chce po prostu ćwiczyć- dla zdrowia czy satysfakcji- to nie musi robić przerw. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. dla mnie jedna przerwa w tygodniu wręcz wskazana ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to sprawa indywidualna, jak wszytsko w sporcie :)

      Usuń
  6. Może następny post o tym co jesz? Jakieś przepisy czy coś ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniały pomysł!<3 Gdybym nie miala juz wybranych ulubionych cwiczen i wlasnego 'planu treningowego' to z pewnością wzięlabym udzial :P

    OdpowiedzUsuń
  8. zobaczymy co z tego wyjdzie :))
    czym robione zdjęcia? :)

    http://triviaaboutme.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. ćwiczenie przez tydzień bez przerwy nie jest dobre dla zdrowia :) powinno się ćwiczyć max 5 razy w ttygodniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja cwicze codziennie od pol roku i jakos nic mi nie jest 😉 robie sobie lzejszy trening czyli jakies cardio czy cos bez silowego 😉

      Usuń
    2. Ja tak samo No ale każdy ma swoje racje :p

      Usuń
  10. ja już zaczęłam na początku maja z podobnymi zasadami, ale dołączam do ciebie :) fajny zestaw ćwiczeń, cardio zmieniam tylko na moje 30dniowe wyzwanie z Julian Michaels :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny post Martyna !!!! :*
    Zapraszam :)

    http://agatakphotography.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń